Al ruim 300 tankstations hebben ze al besteld: vloerstickers voor 1,5 meter afstand

U bent verplicht aan uw klanten de regels aan te geven die u hanteert om 1,5 meter afstand te garanderen. Naast de bestaande maatregelen die u al getroffen heeft, adviseren wij u ook duidelijk te communiceren hoeveel klanten u maximaal toelaat in de shop. Supermarkten hanteren hiervoor een norm van 1 klant per 10 m2. Afhankelijk van de routing naar de kassa wordt deze zelfde norm ook op veel tankstations al toegepast. Als u dit nog niet communiceert, dan adviseren wij u dit alsnog te gaan doen. HIER kunt u eventueel zelf communicatiemidddelen bestellen.

Nog een keer op een rijtje wat wij u aanraden te communiceren:

Klanten
— Er geldt een maximum aantal klanten van 1 per 10 m2 in de shop (reken dit uit en communiceer dit op bord bij ingang);
— We vragen iedereen 1,5 m minimaal afstand te houden van elkaar (stickers, tape lijnen op de grond);
— Het beste is om een route (stickers, pijlen) aan te geven voor de klanten voor het binnenkomen en weggaan;
— Nadat een klant heeft afgerekend verlaat hij direct de shop;
— Wijs klant op hand hygiëne. Indien mogelijk: zorg voor voldoende handschoenen en papieren doekjes met ontsmettingsmiddel voor klanten om zelf de nozzles te reinigen.

In de shop:
— We vragen de klanten nadrukkelijk contactloos betalen, maar we blijven cash wel accepteren.
— De ramen voor de medewerkers bij de kassa’s zijn gesloten;
— Alle hygiënevoorschriften zijn aangescherpt op het station en binnen en buiten wordt extra gereinigd op die plaatsen die contact met de klant maken (PIN apparaten, deurkrukken, toiletten enz.).

Respect
Vanzelfsprekend zijn wij als tankstation-branche extra alert op de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en klanten. Daarom volgen we de aangegeven maatregelen van de Rijksoverheid op en houden we hier strikt de hand aan. Dat betekent van iedereen een positieve houding en respect voor elkaars gezondheid. Maar daarnaast is het ook van belang dat onze branche open blijft voor de truckers die ons van voedsel en andere belangrijke zaken voorzien. Ook voor diegenen die in de zorg werken en nodig zijn als voor anderen die mobiel moeten zijn, staan wij klaar en dragen wij ons steentje bij!

Conclusie
Op deze manier zorgt u het beste voor uw medewerkers en uw klanten. Ook beschermt u anderen en de meest kwetsbaren in onze maatschappij. Samen kunnen we dit doorstaan en beëindigen. Meer informatie hierover:

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u op onze website kijken, de nieuwsbrieven lezen die we al gestuurd hebben en mailen naar corona@beta-tankstations.nl

Daarom bent u BETA-lid

  • Direct en praktisch advies door uw eigen tankstationspecialisten
  • Regionale en informele bijeenkomsten met collega’s
  • Cao maatwerk; een betaalbare branche cao
  • Altijd als eerste op de hoogte van actuele branchezaken