Waarom medewerkers nooit zomaar een handtekening moeten zetten…..

Deze week nam een BETA-lid contact op met het secretariaat met een probleem. Hij had contact gezocht met z’n verzekeraar (AON, via BETA Verzekeren), want hij had een behoorlijke schadepost. Onderstaande mail stuurde hij naar AON:

Beste,

Ik heb de volgende discussie met mijn leverancier. Afgelopen donderdag is door hun een levering gebracht met sigaretten, frisdrank, snoep en broodjes. Door de drukte heeft de chauffeur en zijn hulp de karren afgestapeld in het magazijn. De medewerker tekent voor de levering en de chauffeur met hulp gaan naar het volgende adres.

Na controle bleek dat we 2 dozen sigaretten misten. Nu zit ik met een vervelende discussie omdat zij aangeven dat de medewerker getekend heeft voor 14 dozen sigaretten. De camerabeelden van hun geven aan dat er 14 dozen op de kar stonden in een gesealde rolcontainer.
Op mijn camerabeelden zie je het af en op stappelen van de dozen sigaretten en dat er maar 12 dozen worden afgeleverd.

Ik ben nog in gesprek met ze…. Mijn vraag aan jou: is dit verzekerd?…. Indien dit het geval is, heb ik er bij deze vast melding van gemaakt. Camerabeelden zijn veilig gesteld.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Het gaat nu niet om het antwoord van de verzekeraar, dat is in dit geval niet zo interessant. Wel gaat het om de onderliggende boodschap: instrueer uw medewerkers altijd goed te kijken waar ze voor tekenen!! In dit geval had er heel snel geteld kunnen worden, en dan was duidelijk geweest dat er twee dozen met sigaretten hadden ontbroken. Ditzelfde geldt voor andere bestellingen of pakjes die uw medewerkers aannemen. Zorg dat duidelijk is waar ze naar moeten kijken en wat ze moeten checken vóórdat er een handtekening gezet wordt voor ontvangst.

Daarom bent u BETA-lid

  • Direct en praktisch advies door uw eigen tankstationspecialisten
  • Regionale en informele bijeenkomsten met collega’s
  • Cao maatwerk; een betaalbare branche cao
  • Altijd als eerste op de hoogte van actuele branchezaken