Leeftijdscheck tabak: bespreek het met uw mensen en gebruik het nieuwe campagnemateriaal!

De aandacht voor het controleren van leeftijd bij tabaksverkoop is en blijft heel erg belangrijk voor onze branche. Hamer daar op bij uw medewerkers, en bespreek opnieuw met ze waarom dit zo belangrijk is. De overheid richt zich met de NIX18-campagne inmiddels ook wat meer op jongeren, onder andere door commercials op tv en internet. BETA vindt het uiteraard een goede zaak dat jongeren zoveel mogelijk voorgelicht worden, alles wat ‘ons’ werk achter de kassa kan helpen is immers welkom. Er is voor deze campagne extra promotiemateriaal ontwikkeld om te gebruiken in de shop. Van posters tot baliebordjes en van kassabalkjes tot plafondhangers, bedoeld om ervoor te zorgen dat jongeren steeds vaker uit zichzelf hun ID klaar houden. Download de materialen hier hang ze op. Ons eigen opleidingsfonds OOTW heeft uiteraard ook promotiemateriaal, hier kunt u de datumschijven en stoplichtstickers bestellen.

Daarom bent u BETA-lid

  • Direct en praktisch advies door uw eigen tankstationspecialisten
  • Regionale en informele bijeenkomsten met collega’s
  • Cao maatwerk; een betaalbare branche cao
  • Altijd als eerste op de hoogte van actuele branchezaken