Dubbele afschrijvingen bij pinbetalingen ING

Het zou zo maar eens kunnen dat u boze klanten aan de kassa hebt gehad omdat deze week twee keer hetzelfde bedrag bij hen afgeschreven is. Dit heeft te maken met een fout bij ING: zo’n drie miljoen betalingen zijn dubbel afgeschreven. De fout is inmiddels weer hersteld. Het lag dus niet aan uw betaalapparatuur of uw tankstation. Vanuit BETA onderhouden wij aan de achterkant over dit onderwerp nauw contact met de banken en de Betaalvereniging (de verenigde aanbieders van betaaldiensten in Nederland). Met name de communicatie naar de klant is belangrijk. Het mag niet zo zijn dat de klant via de bank alsnog naar het tankstation gestuurd wordt om verhaal te halen. Dit zou kunnen, omdat medewerkers van de klantenservice de klacht verwarren met eerdere problematiek rondom ‘pre-autorisatie’ die plaatsvindt bij betalingen aan de buitenpaal. Mocht u er vragen over krijgen, dan kunt u uw klanten dus laten weten dat het niet aan uw apparatuur ligt en ING het probleem inmiddels heeft opgelost.

Daarom bent u BETA-lid

  • Direct en praktisch advies door uw eigen tankstationspecialisten
  • Regionale en informele bijeenkomsten met collega’s
  • Cao maatwerk; een betaalbare branche cao
  • Altijd als eerste op de hoogte van actuele branchezaken